3 sty 2012

wieje tak, że to musi coś przynieść

najprawdopodobniej brak prądu:)

Sprzedając dziś mieszkanie warte 400 tys. zł 65-letni mężczyzna może otrzymywać co miesiąc 1100 zł, a kobieta 700 zł nie tracąc jednocześnie prawa do zamieszkiwania swojej nieruchomości. Taki, według szacunków Home Broker, może być efekt wprowadzenia usługi odwróconego kredytu hipotecznego.
I dlaczego?
Co, dlaczego?
I dlaczego ja, jako kobieta, mam dostawać 400 zeta mniej od faceta? dlaczego, tylko dlatego, że hipotetycznie, będę żyła dłużej mam życ skromniej? A może ja chce krócej a z fasonem? Chcę sama zdecydować o tym jak długo będę pobierać emeryturę, jeśli oddam swoje mieszkanie!

20 grudnia, wyjątkowo, nie wysłałam lottka i w mojej kolekturze padła szóstka...dlatego jutro znowu ide do pracy zamiast lecieć na Ibizę albo do Ciechocinka...

17 komentarzy:

Nivejka pisze...

No niech się w tyłek ugryzą! Za takie pieniądze nie oddam! Zresztą hipotezy są jak sama nazwa wskazuje tylko hipotezami.

Kwoka pisze...

Właśnie od jakiegoś czasu jestem zaniepokojona tą wichurą, która tam u Was może mieć już niemiłe skutki ?! - szkoda jednak,że nie lecisz na Ibizę, czy inną Majorkę...bo do Ciechocinka...eeeetaamm ;))

Margo pisze...

łe tam

Stardust pisze...

Pytam z ciekawosci, czy odwrotny kredyt hipoteczny jest czyms nowym w Polsce?

Boing pisze...

Jeżeli statystycznie żyjesz dłużej, to dostajesz mniej. Matematyki nie oszukasz. Jednak z drugiej statystyka to największe kłamstwo.

aga_xy pisze...

A ja odpowiem Star, tak pojawił się jakoś parę lat temu.

Stardust pisze...

aga_xy--> Dzieki:))

Mała Mi pisze...

Po pierwsze... te kredyty to podobno wręcz okradanie ludzi... także i ten "facet bogatszy" wyjdzie ja na mydełku...
A z tym Lotto... rzuciłabyś pracę? Jesteś pewna? :)

P.S. Beato :) czyli ja z moimi noworocznymi przemyśleniami to passe jestem? :P a jeśli chodzi o komedię... polecam Ci "Love actually" ;) ciepła, wzruszająca i zabawna :) ale bez nogi zgiętej w kolanie ;p

Monika pisze...

Że w Twojej kolekturze? No to faktycznie pech, tak przejść obok... :)

tuv pisze...

szkoda że nie wysłałaś lotka.
Z Twojego podszeptu film ściągnięty,pierwsza część obejrzana.
Wow.

Anonimowy pisze...

aga_xy, nie masz racji, odwroconej hipoteki w Polsce nadal nie ma. Trwaja dopiero prace nad odpowiednimi przepisami.
To o czym myslisz, to jest quasi odwrocona hipoteka, proponowana m.in. przez Fundusz Hpoteczny DOM - bardzo szemrana sprawa.

Trzeba dodac, ze kto potrafi liczyc, nie zdecyduje sie na takie rozwiazanie jak odwrocona hipoteka - wystarczy spojrzec na rynek niemiecki, gdzie to funkcjonuje od wielu lat, ale nie ma specjalnie wziecia.
Co do USA, to nie wykluczam, ze moze byc popularna;)

AA

spt pisze...

ale Beata - to jest transakcja handlowa. umowa. taki bunt wzniosłaś jakbyś przed sklepem skandowała, że sama chcesz decydować ile kosztuje kapusta. oferta jest skalkulowana tak, żeby bank na tym zarobił. co w tym dziwnego?

uważam, że to jest lepsza opcja niż żadna dla ludzi, którzy nie odłożyli na starość. a przecież nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Anonimowy pisze...

Sama jestem ciekawa, czy i jak to w Polsce zadziala. Mieszkania zwykle dostawaly sie np. wnusiom ( no bo niecierpliwi rodzice juz jakis dach nad glowa zdazyli skolowac ). Teraz uparte starowinki beda zyly i zyly, przejadajac mieszkanko w ramach odwroconej hipoteki ? Zgroza ( w oczach rodziny wygladajacej spadku ).

Zgadzam sie z spt, sciany babcia nie ugryzie, wiec niech jej bank wyplaci, a potem niech sobie wezmie lokal, do trumny sie i tak nie mieszkanko nie zmiesci.
Jak rodzinie zal - to niech babcie dofinansuja i nie dadza zarobic brzydkiemu bankowi.
Beata - zyj i zyj, niewazne, za ile, aby z fasonem :)
to sie wpisala sedziwa zzo

mada pisze...

no z tym totkiem to rzeczywiście pokpiłaś sprawę!
kredytów unikam jak ognia więc i na ten hipoteczny też bym się pewnie nie pokusiła.
u nas też wietrzysko i niechby już przestało, bo w deprechę wpadnę!

Beata pisze...

ale Spt, mnie chodzi o sprawiedliwośc społeczną:)

tuv pisze...

Beata - jaka tam sprawiedliwość społeczna?
NIGDY nie dogodzisz wszystkim,czas zajać sie własnym tyłkiem;)

Anonimowy pisze...

Przed dziewczyną 65-cio letnią jest perspektywę życia ponad 16 lat (z tendencją statystyczną wzrostową).. jej rówieśny chłopak ma w Polsce przed sobą zaledwie lat kilka .. czyli perpsektywę circa o połowę krótszą. Jest to deal handlowy, a nie ubezpieczeniowy... to musi się opłacać. Inną sprawą jest czy w naszym odczuciu jest to uczciwe(?). Gdyby sprzedać takie mieszkanko za 400 tys pln, to (nie licząc odestek) starczyło by na dodatek do renty/emerytury na ponad lat 30 -ści. Może lepiej jest znaleźć choćby wśród rodziny prywtanego "sponsora" i zawrzeć z nim umowę dożywocia? Pozdrawiam Clou