28 mar 2011

klucz do długiego życia


Rozsądni i uparci żyli najdłużej i cieszyli się najlepszym zdrowiem

pieski i kotki niekoniecznie przedłużą nasze życie, ale urozmaica je z pewnością, szczególnie, gdy niektórzy muszą czyścic obfajdane cenne przedmioty
Komu służy małżeństwo?
Nie mniej zaskakujące są inne wnioski z badania "Longevity Project". Mężczyznom wyraźnie pomaga małżeńskie stadło. Dla zdrowia kobiet nie ma to znaczenia. Rozwody znacznie skracają życie panów. Ponownie – kobiet to nie dotyczy. Osoby poświęcające się swojej pracy żyją znacznie dłużej niż te, które wyznają filozofię nieprzemęczania się i ucieczki od stresu. Nie ucieszyło mnie to, ponieważ lubię nic nierobienie.

Co jeszcze? Posiadanie psa czy kota co prawda poprawia samopoczucie, ale nie przekłada się na korzyści w dziedzinie długości życia. Otaczanie starszych ludzi miłością i troskliwą opieką również jest dobre dla ich samopoczucia, ale nie pozwala wcale cieszyć im się lepszym zdrowiem. 
Co ciekawe, szybkie rozpoczęcie szkoły (w wieku 
poniżej sześciu lat) jest ważnym czynnikiem ryzyka.


Facet, który zaczął te badania nie żyje już, nie wiem czy dlatego, że zaczął je zbyt późno, czy wystraszył się wyników. Radość i optymizm nie daje pewności na długie życie, bo ludzie radośni bagatelizują często objawy chorób i żyją ryzykownie i w tym momencie pokochałam moją hipochondryczną osobowość:)

5 komentarzy:

Matylda pisze...

czytałam to juz czas temu;)
W sumie smutne że zwierzęta niespecjalnie pomagają.Ale koty działaja pozytywnie na cisnienie wszak.

Anonimowy pisze...

No, ale jak to, jak to. Tu ( w UK ) dzieci ida do szkoly znacznie wczesniej niz w Polsce, a jakos nie widze, zeby Polacy byli generalnie zdrowsi od wyspiarzy, zyli dluzej itd.

Co do zdrowia osob w zwiazkach, to juz sie gdzies wczesniej zetknelam, ze singielki ponoc nawet zdrowsze od mezatek. Pewnie maja wiecej czasu, zeby o wlasne zdrowie zadbac ?

No, juz najgorzej z ta praca i poswieceniem ! Co ja mam teraz zrobic, obibok jeden, co sobie lubi zyc ? Roboty szukac, zeby sie jej poswiecic ? Znaczy sie - z tej kanapy mam zlezc czy jak ???
To wyrazala niepokoje Zzo.

Beata pisze...

tylko proszę Zzo tak radosnie z tej kanapy nie schodzić, rązsadnie i...uparcie? :)

Unknown pisze...

ja nie na temat - ogród jest otwarty, tylko testowałam w zamknieciu:) Zapraszam:)

Beata pisze...

Juz byłam:)